Thank God It’s Friday

Körde ett riktigt skönt lunchpass igår. Uppvärmning på Crosstrainer (10 minuter) följt av styrka i 55 minuter, avrundat med en tävling på roddmaskinen. Jag utmanade en kollega att köra först till 1000 meter. Det var ofattbart jobbigt! Vanligtvis brukar jag hålla ett jämt och skönt tempo från 4,30 till 5 min/km. Nu körde jag 1000 meter på 3,55 och mjölksyran sprutade ur alla muskler, särskilt från låren som hade tuktats dagen innan.

På kvällen såg vi ”Den banala kärleken” på Uppsala stadsteater. I början tyckte jag att den var lite seg och det tog ett tag innan jag fastnade. Den är i alla fall sevärd, även om det inte var någon sensationell upplevelse. Vi rundade av kvällen på Hambergs fisk där jag åt Kolja med majrovor med ett glas Riesling till. Fantastisk mat och väldigt trevlig personal. Rekommenderas starkt! Underligt att vi inte varit där tidigare under vår 3½ åriga vistelse i Uppsala.

Apropå mat. När jag var på Gotland åt jag fantastisk mat varje dag . Visby Crêperie & Logi var supermysigt och måltiden, bestående av Galette med skaldjur samt ett glas äppelcider, var oförglömlig. Jag kommer att besöka detta ställe många gånger framöver!

Dessutom åt jag på det mer välkända Bakfickan Visby som ligger på Stora torget. Skaldjurspastan var väl inget exceptionellt, men mysfaktorn (och det faktum att man tog ett glas vin till) gjorde att jag och min kollega fick en mycket avkopplande lunch på detta ”inneställe”.

Ikväll blir det nog vila och lite kolhydratladdning inför morgondagens tävling med Uppsala löparklubb. Fem kilometer väntar. Målet är under 22, men skulle jag sätta pengar på något så skulle mina pengar lägga på en tid kring 22.30.

Lämna en kommentar