Bemärkelsedagslöpning

tartaJag vet inte om jag sprungit på min födelsedag någon gång tidigare i mitt liv. Men i dag bidde det av. I går körde jag tung styrketräning hemma i cirkus 80 minuter och var därför rätt tung i kroppen när vi väl stack ut på vår lunchrunda, jag och två kollegor.

Innan vi stack ut hade vi hört från två andra kollegor att de gjorde milen på 55 i går. Därför ville jag trigga A att springa fort i dag och sänka rejält från förra veckans 5,47-tempo. Jag började i 5,28, 5,19, men sen när vi sprang genom skogen mot Skölsta så tröttnade hon och vi fick vänta in henne och sakta ner farten.

Tillslut sa hon att vi kunde springa iväg under de två sista kilometrarna. Jag ökade farten rejält och klockade 4,11 under sjunde kilometern och 4,02-tempo under de sista 780 meterna. Det kändes jäkligt gött att öka farten och bara släppa iväg benen.

Vi firade på MAX efter löpningen och jobbade över till drygt 18 i dag. Sedan bar det av till Basilico där jag tog en… Pizza. Kolhydratladdning utan dess like i dag, med andra ord. Det blir nog att straffa kroppen imorgon. Svärisarna kommer på kvällen och då blir det antagligen två träningsfria dagar när de är här.

2 reaktioner på ”Bemärkelsedagslöpning

Lämna en kommentar